Masterclass Leiderschap en Strategie
Downloads
Glastuinbouwondernemers komen voor steeds grotere en vaak nog onbekende uitdagingen te staan. Glastuinbouw Nederland en Rabobank inspireren deze ondernemers in het vormgeven van hun toekomst als ondernemer en bedrijf. Na twee succesvolle masterclasses Leiderschap en Strategie start een derde ronde op 23 januari 2025. De masterclass wordt georganiseerd in samenwerking met Floric, een label van Florpartners.
Ook interesse in het volgen van de masterclass? Meld je snel aan.
Programma
Hoe bereid je je als ondernemer voor op o.a. marktpositionering, bedrijfsstrategie en maatschappelijk draagvlak? In vijf bijeenkomsten wordt in groepen van 10-15 ondernemers gezocht naar: waar sta ik nu, wat is mijn (gewenste) koers en wat is er nodig om die koers te realiseren?
Waar en wanneer?
De masterclass start donderdag 23 januari 2025. Van de deelnemers wordt actieve betrokkenheid verwacht. Daarnaast is een goede voorbereidingstijd in de aanloop naar de bijeenkomsten essentieel om het gewenste resultaat te kunnen realiseren.
De groepsbijeenkomsten zijn op:
- 23 januari 2025
- 13 maart 2025
- 10 april 2025
- 5 juni 2025
- 26 juni 20225
Tijd: 13.00 - 18.00 uur, inclusief diner
Locatie: Uitgangspunt is World Horti Center in Naaldwijk. De locatie kan op basis van groepssamenstelling nog wijzigen.
Waarom dit programma?
De ontwikkeling van bedrijven hangt af van de ondernemers. Zo ontstaat een gezonde balans tussen bedrijf en ondernemer, tussen inhoudelijke vraagstukken en persoonlijke uitdagingen. Dat betekent dat de docenten tijdens de masterclass jullie uitdagen om na te denken over de bedrijfs- én de persoonlijke koers. Uitdaging is vervolgens om deze te vervlechten. Met elkaar wordt gezocht naar nieuwe wegen om anders te denken, buiten de gebaande paden te treden en kansen te ontdekken. Met als doel: persoonlijke en professionele groei stimuleren.
Wat kan je nog meer verwachten?
- Persoonlijk prikkelen: bewust van jouw persoonlijke drijfveren. Mentaal fit ondernemen.
- Strategisch prikkelen: van korte termijn crisis denken naar langere termijn visie en koersvast handelen.
- Wereldbeeld verbreden: zicht op verschillende perspectieven.
- Mindset veranderen: ik, als ondernemer in de glastuinbouw, ga anders handelen.
Kosten
De kosten voor deelname bedragen €3.500. Dit is inclusief alle materialen, het diner tijdens de groepsbijeenkomsten, één persoonlijke kennismaking en vijf groepsbijeenkomsten.