Campagne 'Geef kleur door' verspreidt groenten en fruit onder genomineerden

Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) en campagnebureau Food Cabinet ontwikkelden samen met partners, waaronder Glastuinbouw Nederland, de ‘Geef kleur door’ campagne. Tot half oktober worden er diverse activiteiten georganiseerd. Zo is het nog twee weken mogelijk om personen te nomineren die een lekkere, gezonde traktatie verdienen. De gelukkigen worden begin september verrast met een kistje groenten en fruit.

De campagne 'Geef kleur door' heeft onder meer tot doel om gemeenten, bedrijven en consumenten op te roepen om de leefomgeving letterlijk meer kleur te geven met groenten en fruit. De campagne ging op 17 juli jl. van start met de opening van de Geef-kleur-door-straat in het dorpje Nederland (Overijssel). De campagne is onderdeel van het Internationaal VN-jaar van groenten en fruit.
Consumenten kunnen ook zelf kleur doorgeven aan een ander door een vriend, familielid of collega te nomineren om thuis een kistje vol groenten en fruit te ontvangen. Zo verspreiden we kleur door heel Nederland. Nomineren kan nog tot en met 25 augustus via: www.geefkleurdoor.nl/nominatie. Er zijn duizend kistjes beschikbaar. Er kan één nominatie per persoon worden doorgegeven.

Over de Initiatiefnemers
‘Geef kleur door’ is een initiatief van Nationaal Actieplan Groenten en Fruit en Food Cabinet in samenwerking met Stichting Goeie Grutten, Rijk Zwaan, Nature’s Pride, Bakker Barendrecht, ministerie van Landbouw Natuur en Voedselkwaliteit, Fruitvooruit, Fruitmasters, The Greenery, Oxin Growers, Koninklijke Vezet, LTO Nederland, Glastuinbouw Nederland, ZLTO, LTO Noord, LLTB, Staay Food Group en GroentenFruit Huis en wordt ondersteund door Unicef Nederland, Fruit op je werk, Maag Lever Darm Stichting en Arts & Leefstijl. Kijk op geefkleurdoor.nl voor meer informatie en nieuws.

Roger Abbenhuijs

Glastuinbouw Nederland - © 2024