Extra campagne voor bloemen en planten in ontwikkeling

Bloemenbureau Holland is bezig om samen met een brede vertegenwoordiging vanuit de sector een nieuwe campagne te ontwikkelen. Doel hiervan is om een extra omzetboost voor bloemen en planten te creëren op het moment dat de meest beperkende restricties omtrent corona opgeheven zijn. Een campagne om de relevantie – juist nu - van bloemen en planten te benadrukken, gebaseerd op inzichten in het veranderde gedrag van consumenten. 

Extra bloemen- en plantencampagne
Inmiddels zijn er meetings per video georganiseerd met ruim 30 enthousiaste en toonaangevende vertegenwoordigers van de sierteeltsector. Deelnemers en geïnteresseerden zijn o.a. diverse veredelaars, kwekers, handelsbedrijven, nationale én internationale overkoepelende organisaties zoals Royal FloraHolland, VBW, VGB, AIPH, Union Fleurs en Glastuinbouw Nederland.

Samen investeren
Tijdens de eerste online bijeenkomsten voor deze campagne heeft Bloemenbureau Holland gemerkt dat er veel bereidheid is om de krachten te bundelen, samen in een campagne te investeren en versnippering tegen te gaan. Er wordt nu eerst in grote lijnen een campagneplan gemaakt en voorgelegd aan alle betrokken partijen. Het is belangrijk dat alle deelnemers achter het plan staan - deze extra campagne wordt mede gefinancierd door de betrokken stakeholders.

Positief gevoel neerzetten
Begin juni wordt het eerste campagneconcept gepresenteerd in een vervolgsessie van de projectgroep. Doel is in de campagne een positief gevoel te laten doorklinken, inhakend op het veranderende consumentengedrag. Tijdens deze crisis zijn er veel momenten waarop we niet samen kunnen zijn. Deze situatie raakt iedereen. Uitgangspunt bij de ontwikkeling van het campagneconcept is het een idee dat deze momenten alsnog met aandacht, met elkaar in alle vrijheid én met bloemen en planten gevierd kunnen worden. Bloemen en planten staan immers voor verbondenheid en voor aandacht en hebben de positieve eigenschap de connectie tussen mensen te benadrukken. De campagne moet bij voorkeur in alle kernlanden (Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk) kunnen worden uitgevoerd. De startdatum hangt natuurlijk af van wat er wordt besloten over de corona-maatregelen. De lancering van de campagne staat voorlopig gepland voor de maanden na de zomervakantie.

Meer weten of participeren?
Heb je interesse om je bij deze brede sierteeltcoalitie aan te sluiten en een bijdrage aan deze campagne te leveren? Neem dan contact op met Simone Dussine, countrymanager Nederland van Bloemenbureau Holland via s.dussine@spam-protectbloemenbureauholland.nl

Jakoline van Straalen

Webinar 'AOW in zicht'

Ieder jaar stromen werknemers op basis van leeftijd uit. Zij AOW ontvangen en een pensioen. In het eerst volgende Webinar van BPL gaat ons pensioenfonds in op vragen als: hoe werkt AOW aanvragen, kan ik een dag korter gaan werken, welke…

Glastuinbouw Nederland - © 2024