Kom in de Kas trekt meer dan 200.000 bezoekers

Op zaterdag 7 en zondag 8 april 2018 bezochten 205.500 mensen de kassen in 22 regio’s verspreid over Nederland. De 41e editie van het grootste publieksevenement van de glastuinbouw was wederom een groot succes. Meer dan 150 enthousiaste kwekers stelden hun bedrijf open voor het publiek, dat dankzij het prachtige lenteweer massaal op pad ging. Aan Kom in de Kas deed een grote diversiteit aan bedrijven mee, zo was er voor elk wat wils.

Kleurrijke toekomst
Thema van Kom in de Kas 2018 was ”Een kleurrijke toekomst”. Enthousiaste glastuinbouwondernemers lieten zien hoe zij dag in dag uit bezig zijn om smaakvolle groenten, kleurige bloemen en verrassende potplanten te kweken en hoe zij daarbij voortdurend op zoek zijn naar nieuwe smaken, nieuwe kleuren en vormen. Uiteraard was er ook veel aandacht voor techniek en innovatie. In diverse regio’s werd uitleg gegeven over aardwarmte, een innovatie die het mogelijk maakt om de kas zonder gebruik van aardgas te verwarmen.

KomInDeKas app
Met de KomInDeKas app konden de kinderen meedoen aan de interactieve speurtocht door de kas. Zij werden uitgedaagd om op zoek te gaan naar de helden van de kas en deze met de app tot leven te brengen. De kinderen waren zeer verrast door de 3D figuurtjes die tevoorschijn komen als een held met de app wordt gescand. Ook de informatie die over elke held werd gegeven kreeg hun goedkeuring.

Fietsuitje bij uitstek
Mede door het mooie weer kwamen veel mensen op de fiets naar de kassen. Zo werd een leerzaam uitje ook een duurzaam en gezond uitje.

Kom in de Kas is het grootste publieksevenement van de Nederlandse glastuinbouw en wordt mede mogelijk gemaakt door GroentenFruit Huis, Royal FloraHolland, Interpolis en Rabobank. LTO Glaskracht Nederland zit in het bestuur van Kom in de Kas.In 2019 is Kom in de Kas op 6 en 7 april.

Sandra van Tol - Kom in de Kas

Glastuinbouw Nederland - © 2024