Met scholieren op klantenbezoek tijdens Go Go Greenweek

De herfstvakantie is door Go Go Greenhouse omgedoopt tot Go Go Greenweek. Veel scholieren benutten die week om extra uren en dagen te werken in de glastuinbouw. Een mooi moment om deze tijdelijke arbeidskrachten in het zonnetje te zetten.

Een leuk en origineel voorbeeld daarvan is het initiatief van potplantenbedrijf Van der Burg uit Naaldwijk. Dit bedrijf kweekt Aloë Vera waarbij actief meerdere scholieren worden ingezet. In het kader van de Go Go Greenweek brengen zij woensdagochtend 23 oktober met tien scholieren een bezoek aan een klant/exporteur om de volgende schakel in de glastuinbouwketen te laten zien en ervaren. De scholieren bij Van der Burg zijn met name bezig met orderverwerking in de schuur. Dat maakt het voor hen leuk en leerzaam om te zien waar de producten vervolgens naartoe gaan en hoe dat proces in z’n werk gaat.

Tuinbouwquiz
Bedrijven die ook een actie willen plannen tijdens de Go Go Greenweek kunnen hun scholieren laten deelnemen aan een glastuinbouwquiz, waarmee op originele wijze de kennis over de sector wordt getest. Na aanmelding ontvangen de deelnemende bedrijven de link naar de online-quiz. Voor elk deelnemend bedrijf is er een cadeautje beschikbaar voor de winnaar.
Go Go Greenhouse is een campagne van Glastuinbouw Nederland, financieel mede mogelijk gemaakt door Colland en gemeente Westland. Doel is om de sector richting jongeren te presenteren als een interessante en kansrijke werkgever met vele mogelijkheden.

Roger Abbenhuijs

Glastuinbouw Nederland - © 2024