Nieuw seizoen geraniums start met campagne 'Zomers paradijs'
Pelargonium wordt in heel Europa geproduceerd en in 21 landen gepromoot, waaronder in Nederland en België. Als kweker is het een mooie aanleiding om deze campagne te omarmen en zelf te gebruiken om de Pelargonium meer onder de aandacht te brengen. Samen Gezamenlijk kan uiteraard een groter publiek worden bereikt. De campagne richt zich op tuincentra, bloemisten en hun webshops. Kwekers kunnen de verkoop ondersteunen door middel van de gratis perskit met consumententeksten en visueel materiaal. Het product kan op die manier nog beter worden gepromoot.
Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met campagnemanager Jacqueline Doornekamp. Pelargonium for Europe heeft ook POS-materiaal ontwikkeld voor extra attentiewaarde. Dit materiaal is gratis te downloaden via deze link. Het doel is om consumenten aan te moedigen geraniums op hun balkon en terras te plaatsen en er de hele zomer van te genieten.
Zichtbaarheid in consumentenmedia
In lijn met de stijgende populariteit van balkons en terrassen als genietplekken, wordt de geranium gepresenteerd als de ultieme zomerbloeier. Vanaf april is de geranium prominenter aanwezig in consumentenmedia. Traditionele en nieuwe media worden ingezet om diverse consumentengroepen te bereiken. Magazines, dagbladen, tv-programma's en influencers zetten verschillende soorten Pelargoniums in de schijnwerpers. De Facebookpagina’s MijnGeranium en MonGeranium (Frans) worden gebruikt om consumenten te verleiden tot aankoop.
Europe in Bloom
De campagne 'Europe in Bloom', met geraniums in de hoofdrol, is een initiatief van Pelargonium for Europe en wordt uitgevoerd in 21 landen. In Nederland en België is groeimarketingbureau Concept Factory uit Den Bosch verantwoordelijk voor uitvoering van de verschillende campagneonderdelen.