Campagne Groene Kracht Vooruit van start
Doel van de campagne is om Nederland te laten zien dat de sector volop investeert in verduurzaming en de energietransitie. Kwekers en telers werken hard aan innovatieve oplossingen: van het overschakelen op zonne- en windenergie of aardwarmte, tot zo efficient mogelijk telen en het verantwoord omgaan met grondstoffen.
Groene Kracht Vooruit potretteert verschillende ondernemers die nieuwe wegen inslaan, vergroening omarmen en verantwoordelijkheid nemen, omdat zij geven om een groene en duurzame toekomst voor Nederland. Ze vertellen over hun werk en de uitdagingen van vandaag en morgen. Hoe gaan zij om met onderwerpen als energie besparen, vergroenen, koelen, water en gezond voedsel? Deze verhalen tonen de innovatiekracht van de glastuinbouw en laten zien welke oplossingen de sector te bieden heeft.
De meerjarige campagne loopt van 2024 tot en met 2026 en vormt de basis voor het gesprek dat de betrokken sectororganisaties aangaan met politici, beleidsmakers en vertegenwoordigers van maatschappelijke organisaties. Natuurlijk willen we ook consumenten meenemen in deze campagne, daarom is er de website: groenekrachtvooruit.nl.
“Als sector zijn we een voorloper op het gebied van kennis en innovatie”, zegt Adri Bom-Lemstra. “Vanuit Nederland zijn we in staat om groente, fruit, bloemen en planten zo slim, efficient en duurzaam mogelijk te produceren. Dat is uniek in de wereld. Zo dragen we met ons werk bij aan onze maatschappelijke verantwoordelijkheid en daarnaast leveren we een belangrijke bijdrage aan de Nederlandse economie. Via deze sectorcommunicatie vertellen we dit verhaal vanuit onze ondernemers die zich dagelijks inzetten om steeds te verbeteren en vernieuwen. Daar mag meer aandacht voor zijn. Daarom ondersteunen wij deze campagne, waarbij we ook rekenen op de support van onze leden.”