Stars United: 'Poinsettia past in elk interieur'
Het eerste persdossier naar de consument is verstuurd om publicaties in de maanden november en december in magazines, weekbladen en dagbladen te bewerkstelligen. Stars United is een sponsor tijdens de Margriet WinterFair van 23-29 november in Den Bosch waar de tafels op één terras worden gedecoreerd met kerststerren. Ook verschijnt de kerstster binnenkort op televisie. In welk programma wordt later bekend gemaakt.
Vakmedia wordt eind oktober geïnformeerd over de promotieactiviteiten die op stapel staan. Tuincentra en bloemisten ontvangen een digitale nieuwsbrief met inspiratie en presentatietips voor kerststerren. Hierop staat een koppeling naar de website van Stars United waar sfeerbeelden en POS-materiaal is te downloaden.
Social media
Social media speelt een actieve rol bij de kerststerrenpromotie. Influencers worden benaderd om kerststerren in hun interieur op te nemen. Vanaf oktober starten de social media-activiteiten en verschijnen er veelvuldig posts op Facebook, Instagram en Pins op Pinterest. In zowel Nederland als België worden consumenten via deze kanalen gestimuleerd om extra sfeer in huis te creëren met Poinsettia’s.
De Facebookpagina (@Kerstster) is specifiek gericht op Nederland en Vlaanderen terwijl Instagram (@TheChristmasStar) en Pinterest (www.pinterest.de/MyChristmasStar) voor heel Europa worden ingezet.
De promotiecampagne voor kerststerren in Nederland en België is een initiatief van Stars For Europe.